Telly: fotbalové Euro táhne, nejsledovanějším českým zápasem překvapivě nebyl duel s Tureckem
3. 7. 2024
Právě probíhající Mistrovství Evropy ve fotbale má v Česku velkou diváckou základnu, která dle statistik operátora Telly sleduje zápasy od úvodního hvizdu po ten závěrečný. Možná trochu překvapivě byl u domácích fanoušků nejsledovanějším zápasem české reprezentace duel s Gruzií.
Zápas „o všechno“ mezi českou reprezentací a Tureckem, kdy bylo ve hře vyřazení nebo naopak postup do osmifinále, měl mezi tuzemskými diváky o 39 procent menší sledovanost než zápas mezi Českem a Gruzií, který se navíc hrál v sobotu odpoledne a nikoliv v devět hodin večer jako zbývající dva zápasy českého týmu.
Překvapivě nejméně sledovaný zápas tak dle statistik Telly vychází na atraktivní duel Česko – Portugalsko, úvodní zápas českých fotbalistů. Toto utkání mělo sledovanost o 49 procent nižší než zápas s Gruzií. U všech zápasů ale většina diváků sleduje kompletně celý zápas.
Mezi pěti nejsledovanějšími zápasy základních skupin tak kromě zápasů Česko – Gruzie figuruje duel Belgie a Slovenska nebo Slovenska a Rumunska. Pětici nejsledovanějších zápasů letošního Eura doplňuje zápas Německo – Maďarsko a Anglie – Dánsko.
Vyřazovací souboje ale fanoušky táhnou více než základní část. Zatím nejsledovanějším zápasem Eura byl osmifinálový duel mezi Anglií a Slovenskem, který u českých diváků o 11 procent překonal i zápas Česka s Gruzií.
„Čechy zatím letos více táhnul hokej. Na mistrovství světa, které v květnu hostila Česká republika a zároveň zde po skvělém výkonu získala zlaté medaile, byla dle našich dat sledovanost dvakrát vyšší než současný zájem o fotbalové zápasy ME. Fotbal ale mají Češi hodně rádi, takže u probíhajícího fotbalového šampionátu očekáváme vyšší sledovanost od čtvrtfinálových duelů po finále,“ říká marketingový ředitel Telly Jan Schöppel.
O Telly s.r.o.
Televizní operátor Telly nabízí divákům v ČR služby internetové a satelitní televize. V jejich programové nabídce je kromě řady filmových, seriálových, zábavných i dokumentárních kanálů také prémiový sportovní obsah na oblíbených kanálech Premier Sport 1 až 4 a na stanicích Nova Sport 1 až 6. Ty obsahují například fotbalovou Champions League UEFA, německou Bundesligu, italskou Serii A, španělskou LaLigu, americkou NFL, závody Formule 1 nebo zápasy UFC a OKTAGON MMA. Na českém trhu měli zákazníci možnost využívat služby pod označením DIGI již od roku 2006, značka Telly plynule navazuje na její dobré jméno. Telly je čistě českou společností, patří do skupiny LAMA ENERGY GROUP a všechny daně, včetně daně z příjmu, odvádí v ČR.
Kontaktní osoba:
Jan Schöppel, marketingový ředitel Telly, [email protected], 733 120 785