2007 | Česká republika | 26 min
Ďáblova bible a nebo také Codex gigas. Tak bývá nazývána kniha, která vznikla na přelomu 12. a 13. století v klášteře v Podlažicích u Chrudimi. Obsahuje nejstarší českou kroniku, latinský opis Bible, kalendárium, různé traktáty, seznam podlažického bratrstva, nekrolog se jmény 1635 zemřelých a dokonce i zaklínadla. Podle legendy ji za trest musel napsat za jedinou noc zlobivý mnich, který o pomoc požádal ďábla. Ten si v ní na oplátku vymínil své zobrazení – a tak se také stalo. Samotný ďáblův portrét měří zhruba půl metru a tato největší kniha na světě byla také ve středověku kvůli své velikosti považována za osmý div světa. Od roku 1648 je uložena v Královské knihovně ve Stockholmu. Doputovala tam jako součást rudolfinského pokladu…
2019 | Česká republika | 52 min
Na bláznivá devadesátá léta, kdy se reklamní spoty staly novým fenoménem české společnosti, vzpomínají jejich režiséři, tvůrci, kreativci a zadavatelé… Solitérní dokument o filmech, které byly sice krátké jako facka, ale ovlivnily generaci dnešních třicátníků a celou českou porevoluční společnost. Dokument sleduje vývoj české reklamy od roku 1990 do přelomu tisíciletí, proměny vztahů ve společnosti, zákazníků, zadavatelů i tvůrců k ní. Televizní reklama odráží vývoj českého kapitalismu i mediálního trhu a ukazuje proměnu audiovizuálního tvarosloví. Navozuje otázku – jde o umění? Nese s sebou etické problémy dotýkající se autorské odpovědnosti za její účinky?
2014 | Japonsko | 15 min
Mláďata v zoo zblízka, jak jen to jde: očima chovatelů.
2004 | Česká republika | 22 min
Dokumentární pořady České televize, které sledují netradiční vztahy v rodině, náboženství i sociální problémy.
2022 | Francie | 54 min
V La Rochelle si prohlédneme nejnovější francouzský vysokorychlostní vlak TGV M. Za jeho novou, protáhlejší siluetou se skrývá koncentrace technologických vymožeností, jejichž počátky sahají až do konce šedesátých let… Dozvíme se, proč Francie tehdy investovala do vysokorychlostní železnice, jaká původní technologie inspirovaná letectvím byla použita v prvním TGV s kódovým označením TGV 001, proč byl TGV málem vytlačen aerovlakem, konkurentem poháněným na vzduchových polštářích, a jak nakonec zvítězil za cenu technologické revoluce, přechodu od plynové turbíny k elektromotoru. Jakmile byl v roce 1981 uveden do běžného provozu, stal se TGV díky svým futuristickým liniím výkladní skříní francouzského průmyslu, a rok co rok posouval hranice rychlosti na železnici: 380 km/h v roce 1981, 515 km/h v roce 1990 a nakonec 574,8 km/h…
Vyzkoušejte Telly na 7 dní zdarma. Stačí pár kliků.
Vyzkoušejte Telly zdarma