V La Rochelle si prohlédneme nejnovější francouzský vysokorychlostní vlak TGV M. Za jeho novou, protáhlejší siluetou se skrývá koncentrace technologických vymožeností, jejichž počátky sahají až do konce šedesátých let… Dozvíme se, proč Francie tehdy investovala do vysokorychlostní železnice, jaká původní technologie inspirovaná letectvím byla použita v prvním TGV s kódovým označením TGV 001, proč byl TGV málem vytlačen aerovlakem, konkurentem poháněným na vzduchových polštářích, a jak nakonec zvítězil za cenu technologické revoluce, přechodu od plynové turbíny k elektromotoru. Jakmile byl v roce 1981 uveden do běžného provozu, stal se TGV díky svým futuristickým liniím výkladní skříní francouzského průmyslu, a rok co rok posouval hranice rychlosti na železnici: 380 km/h v roce 1981, 515 km/h v roce 1990 a nakonec 574,8 km/h…